Vanmiddag hebben we onze nieuwe auto opgehaald. Nou ja, "onze", mijn Albatros BV least hem alleen maar. De trouwe Passat moest worden ingeleverd van Leaseplan vanwege de 170.000 kilometer op de teller. De komende jaren staat er een zwarte Toyota Prius op de oprit. Daarmee zijn de autokosten in huize Dijkstra gelijk gehalveerd door de lagere fiscale bijtelling en de lagere leaseprijs doordat er geen BPM op de auto zit. Vervolgens rijdt hij ook nog zuiniger dan de Passat en bijkomend immaterieel voordeel is dat de schepping het weer wat langer volhoudt. Gisteren vond ik nog een foto van mijn allereerste auto, een Datsun 100A die ik in 1978 kocht. Ook met HN in het nummerbord dus zo is de cirkel weer rond!

                        

                                                         Het was al donker toen ik thuis kwam

                        

                                                                    Mijn eerste voiture!

21 Thoughts on “Nieuwe auto – Toyota Prius

  1. Ach ja… KPN. Volgens mij zijn de hoge heren van KPN nog niet eens in staat om de toiletten bij V&D te runnen.
    Zie ook: http://kpnwanprestatie.wordpress.com/klachten-kpn/
    Sterkte!
    Wim.

  2. Paul Voswinkel on 28 november 2008 at 11:01 said:

    3 weken! wij zitten al 2 maanden zonder telefoon en internet.
    1 maand van te voren opgegeven dat we gingen verhuizen keurig een brief thuis gekregen dat het op aangegeven datum ging gebeuren maar nee.
    oorzaak : was dat we opgebeld waren door één van hun call centre dames of wij goedkoper en sneller wilden internetten => natuurlijk wille wij dat
    gevolg : verhuisbericht er uit nieuw abonnement erin want ze hebben toegegeven dat ze maar één ding tegelijk kunnen.
    Daarna is het nog twee keer niet goed gegaan en hopelijk vandaag gaat het gebeuren ( vertrouwen is er nog niet )

  3. Hallo Douwe,

    Ik zit met een soort gelijk probleem, ik wilde mij KPN aansluiting opzeggen i.v.m. de overgang naar telfort maar nu heeft de dame van de kpn het kontract niet beeindigd maar er internetplus bellen van gemaakt.
    Dit speelt al een maand waardoor nu mijn gewone lijn aan het eind van de week niet meer gaat werken, want ze zetten het om naar internetplus bellen en het leuke is dat ik geen installatie pakket hebt gehad.

    Heb jij met jouw ervaring nog wat email adressen waar ik mijn klacht kan deponeren.
    Het Email adres van Scheepbouwer is ook goed.

    Groetjes
    Rob

  4. Hans Molman on 7 januari 2009 at 00:29 said:

    Hallo Douwe,

    Ik heb voor de zoveelste keer ook problemen met KPN.
    Vandaag werd ik zelfs gearresteerd wegens huisvredebreuk. En dat op een vraag om service te verlenen omdat ik al 3 x werd weggestuurd bij een KPN primafoon en businesscentrum.
    De mobiele telefoon was na 3 maanden defect, dus garantie en bovendien verzekerd voor 12,70 per maand.

    Ik wil die Raad van Bestuur nu ook maar eens gaan benaderen.

    Kan jij mij s.v.p. aan de mailadressen en zo helpen?

    Vast bedankt.

    Groet Hans

  5. Ha Douwe,

    Na 31 jaar een andere auto, toch wel sterk een datsun. vr.gr.anne

  6. Een Mini Clubman in British racing green was onze eerste auto in 1972. Je kent ‘m Douwe?

  7. Peter Lugtmeier on 28 januari 2009 at 19:46 said:

    Hi Douwe,

    Leuk die Cherry 100A, daar heb ik nog eens enige kilo’s plamuur op gesmeerd weet je nog?

  8. Jazeker Peter. Woensdag die Datsun opgehaald, zaterdag jij met een kameraad in auto 1 en Annemarie en ik met de Datsun achter elkaar aan naar een cafe ergens voorbij Speuld (dacht ik). Daar vertrokken we gelijk weer wegens gebrek aan gezelligheid en toen knalde ik achteruit rijdend in de mist op een nieuwe Opel Ascona op de parkeerplaats van die tent. En daarna was er nog wel eens een “ongelukje”. Ach ja “je bent jong”. “Defensief rijden jongen” riep mijn vader altijd.

  9. De Datsun 100a was een lekker autotje! Het was een van mijn eerste auto’s, twee keer het klokje ermee rondgereden. Ik was zo gek op dat autotje omdat ik Rob Eden er ook mee gezien had, toen wou ik er ook een!

  10. Nienke on 4 februari 2009 at 12:48 said:

    Hallo allen,

    Ik heb een soortgelijk drama meegemaakt. In november 2008 zouden wij online gaan met Telfort (het stiekeme zusje), pas ruim 6 weken later waren we eindelijk online.
    Natuurlijk een klachtbrief gestuurd, waar ik uiteraard niets meer van gehoord heb.
    Het mooie komt nu: een paar weken geleden werd er geld van mijn rekening afgeschreven voor de maanden dat ik niet online was geweest. Dat heb ik direct teruggehaald en verhaal gehaald via het dure ‘service-nummer’. Daar afgesproken dat ik een aangepaste rekening zou krijgen. Vervolgens kreeg ik een herinnering. Goed, een overlap, dacht ik nog naief. Totdat ik gister ineens afgesloten was. Of ik wel heel snel even wilde betalen!! Nu net weer gebeld. De enige oplossing lijkt betalen voor iets wat ik niet gehad heb.
    Dat ga ik natuurlijk niet doen. Ik heb een vermoeden wat het emailadres van Ad is, maar zou u hem mij alsnog doen toekomen?

    Met vriendelijke groet,
    Nienke

  11. A.Post on 17 februari 2009 at 18:05 said:

    Beste Douwe,

    Ik wordt achterlijk van die klantenservice van KPN. Mag ik alsjeblieft het emailadres van mijnheer Scheepbouwer, klaarblijkelijk helpt dat.

    Met vriendelijke groet,

    Ary

  12. P.A. Steijn on 5 maart 2009 at 16:27 said:

    Hallo,

    Ik heb al maanden problemen met Telfort, er wordt niets gedaan met mijn vragen.
    Wie heeft voor mij het adres van de Raad van Bestuur van Telfort?
    Vriendelijke groeten,
    Ellen

  13. Alexander on 20 april 2009 at 11:19 said:

    Graag email adres van Ad Scheepbouwer om eveneens klacht te deponeren!

  14. lotte on 8 mei 2009 at 22:46 said:

    ik vind die toyota prius echt een lelijke auto

  15. mw. Quakernaat on 5 juni 2009 at 17:47 said:

    Hallo,

    Sinds maart 2009 probeer ik een contract te beindigen bij KPN ivm bedrijfsbeeindiging.
    Het betrof een gecombineerd contract/aanbieding voor een mobiele pinautomaat. Het ene deel voor de pin CCV en het andere deel voor de mobiele verbinding (KPN). Het deel voor de pin (CCV) kon zonder problemen direct worden opgezegd na overlegging uittreksel KvK. Het deel van KPN kon eerst niet opgezegd worden en nu na 3 maanden opeens wel, maar nu heb ik een rekening ontvangen met een afkoopsom ivm voortijdige beeindiging van maar liefst 297,00 euro excl. btw. Ik kan me eea nog voorstellen als ik zou overstappen naar een andere aanbieder. Kortom, ik had dus net zo goed het contract kunnen laten doorlopen, want dan was ik bijna net zoveel kwijt geweest. Verder zijn er ongelovelijk veel problemen met de klantenservice van KPN geweest.
    Ook ik zou graag eens de “klantenservice” voorbij willen gaan.
    Kunt u mij daarom helpen aan een post- of emailadres van een bestuurder van KPN of van de heer Scheepbouwer.

    Ik hoop op een reactie.

    Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

    C.Quakernaat

  16. Bettina on 15 juni 2009 at 10:50 said:

    Dag Douwe,
    Zou je mij ook het e-mailadres van Ad Scheepbouwer kunnen sturen?
    Ik zal het ellenlange ellende-verhaal wat ik heb meegemaakt niet uittypen, want dan typ ik morgen nog…
    Maar het is allemaal erg herkenbaar wat ik hier lees.
    Bedankt en groet,
    Bettina

  17. Desiree on 3 februari 2010 at 21:10 said:

    Beste Douwe,

    Graag ontvangen wij ook het Email adres van Ad Scheepbouwer, ik wordt helemaal gek van die “vriendelijke” helpdesk medewerkers die geen steek verder komen dan steeds weer een formuliertje invullen en intern versturen!

    Alvast bedankt en groeten, Desiree

  18. Rob Hunter on 8 februari 2010 at 13:29 said:

    Mijn ouders zitten al bijna 3 weken zondere telefoon.tv en internet.
    Ik heb inmiddels 2 brieven naar de Raad van Bestuur gestuurd en diverse mails naar infodesk@kpn.com.(dit is geen helpdesk maar voorzover ik kan na gaan wel een mailadres dicht bij de Raad van Bestuur).
    Na eerdere “zachte” toezeggingen dat het probleem afgelopen vrijdag zou zijn opgelost vastgesteld dat nu Maandag 8 februari het probleem nog steeds niet is opgelost.
    A.s. woensdag wordt het dus 3 weken.
    Vanmorgen weer telefonisch conctact gehad met klantenservice.
    De gesproken medewerker vond een storing van 3 weken wel meevallen.
    Daarna wederom mail naar infodesk gestuurd waar ik o.a. vertel dat ik dreig langs te komen op het hoofdkantoor met journalisten van de Telegraaf.
    Tot op dit moment nog geen reactie.

  19. KPNwanprestatie is verhuisd naar:
    http://opgelet.wordpress.com/

  20. Beste Douwe,

    Graag ontvangen wij ook het Email adres van Ad Scheepbouwer, ik wordt ook helemaal gek!

    Alvast bedankt en groeten,
    Jill

  21. j.c.v.dongen den helder on 20 oktober 2010 at 08:03 said:

    Ik zou ook de i mail van de heer scheepsbouwer wel eens willen hebben om hem flink de waarheid te vertellen.Ik zit nu in de ww dank zij deze klootzak na mij 34 jaar te hebben ingezet voor KPN.Hi boekte ons over drie jaar terug naar een ander bedrijf Nacap met ons werkpakket en werkgarantie voor vijf jaar.Na een jaar had hij bij ons al weer bijna al het werk weg gehaald waardoor er 188 mensen zijn ontslagen.Zo werkt deze saneerder en bijna al die mensen zijn nu werkeloos en bijna allemaal boven de vijftig , dus zo kom je van je ouder personeel af .Ik ben bijna 61 en een jaar van mijn vut wat ik nu mis loop dus grote KLOOTZAK als je dit leest dan heb je dit mooi gedaan .

Post Navigation