"Als Mozes niet naar de berg komt moet de berg maar naar Mozes komen" zei mijn moeder vroeger (als wij niet kwamen als ze riep) en eendrachtig dat advies hebben we de afgelopen dagen het mooie meer maar opgezocht omdat het niet naar ons kwam. Maar nu – vrijdag – hebben we weer schitterend weer en voor de komende dagen ziet het er ook prachtig uit in Die. Gisteren zijn we naar Gap geweest, ongeveer twee uur rijden door de bergen en hadden prima weer al waaide het flink. ’s Avonds terug op de camping zijn we maar om 21.00 uur naar bed gegaan van de regen en de kou en hebben de klok rond geslapen. Maar nu dus weer heerlijk zomerweer!

Inmiddels weer in de zon

9 Thoughts on “De berg en Mozes

1. Bart Van Peer on 11 juni 2007 at 14:00 said:

Als kind deed ik niets liever. Toen ik nog bij mijn ouders woonde gingen we tijdens de zomervakantie ieder jaar kamperen in Frankrijk. We zochten een camping op een niet al te toeristische plaats en als het ons ergens beviel bleven we enkele dagen om dan weer ergens anders heen te gaan.
    Hopelijk komt er vroeg of laat een vriendin op mijn pad die ook van kamperen houdt; want dat is tot nog toe niet het geval geweest. Geniet ervan!

2. Rob on 13 juni 2007 at 13:14 said:

Hi Douwe,

Ik moet ook niks hebben van een tent, moet er niet aan denken dat ik in zo’n benauwd ding moet liggen, en het op en afbreken al, dat is geen vakantie dat is armoe.
    Ik werk het hele jaar niet om twee weken krom te moeten liggen in een tent, nee als het toch goedkoop moet dan maar in een B&B.
    Zelf ga ik altijd in een hotelletje zodat er ‘smorgens een heerlijk ontbijt klaar staat.
    Ik begrijp dat je de vrede wilt houden in je nieuwe huwelijk maar om nu gelijk iets te gaan doen wat je niet wilx85x85.. voor mij heb je al veel gedaan om b.v. je mooie huis en omgeving te verruilen voor het westen en dan gelijk te gaan kamperen waar je niet van hou, man je krijg straks problemen doordat je veel dingen gaat doen die je eigenlijk niet wil doen, sterkte!!!!!

Een ding moet mij van het hart, het valt mij tegen van je dat je de cadeaubon voor het dansen hebt door verkocht, jij als christen zou deze toch hebben moeten weggeven, denk maar aan de barmhartige Samaritaan.

Groetjes
    Rob

3. Hoi Rob,

Bedankt voor je analyse. Je ziet het te zwart-wit denk ik. Ik hoef niet te gaan kamperen om de (lieve) vrede te bewaren, ik beschouw het als een uitdaging. Voor moderne kunst haalde ik ook mijn neus en schouders op voor ik Wilma kende maar het blijkt reuze leuk te zijn in het echt. Ik heb niets tegen kamperen op zich maar wij gingen in het verleden vaak naar landen met kans op minder weer (Oostenrijk) en dan kozen we voor appartementen. Hotels vind ik niets met vakantie, zeker niet met kinderen.

Het westen van het land valt reuze mee ben ik achter gekomen. Gisteravond wandelden we in Nieuwerkerk tussen de kwakkende kikkers alsof ik op de Veluwe liep.

En je opmerking over die bonnen voor dansles hebben me aan het denken gezet. Ik ga de bonnen die we voor de sauna kregen dan maar gewoon weggeven!

4. Bart Van Peer on 14 juni 2007 at 15:32 said:

Als je je interessesfeer kunt verruimen dankzij je relatie en je voor meerdere en nieuwe dingen openstelt vind ik dat alleen maar een pluspunt.Zeker zolang je jezelf niet hoeft weg te cijferen of je jezelf moet verplichten waardevolle dingen van persoonlijk belang te ontzeggen. Ik neem aan dat Douwe oud en wijs genoeg is om te weten waar de grens ligt.
    Bovendien moet een relatie niet alleen aanvullend zijn, maar ook verrijkend; nietwaar?

5. Ben Meijering on 14 juni 2007 at 19:06 said:

Veel sterkte met ’t kamperen gewenst, Douwe.

De eerste en laatste keer dat Inge en ik samen kampeerden was in de zomer van 1976 in Luxemburg. Ik kon dat mooi combineren met m’n radio hobby en kon de hele vakantie naar Radio Luxembourg luisteren, voornamelijk de Engelstalige avond/nacht uitzendingen. ’t Was wel de laatste keer dat we samen kampeerden :-)) Daarna is ’t altijd een appartement of bungalow geweest waar we de vakantie in doorbrachten. Toen ik in 1977 in dienst ging heb ik ook nog een paar keer mogen k(r)amperen, ik mis er niks aan dat ik dat nu al 30 jaar niet meer gedaan heb.

6. Kamperen kan heel leuk zijn, zeker als je nog jong bent (!). Ik heb zelf prachtige vakantie’s doorgebracht in Engeland en Schotland met het tentje. Altijd de tent zo dicht mogelijk bij een warme Pub…Als het weer goed is lekker de BBQ aan, goede fles wijn erbij en vroeg naar bed….
    Ga niet voor een dure kamping, en zeker niet wandelen in de regen. Gewoon lekker lui voor je tent zitten…
    Mijn vrouw wil niet kamperen, ik heb hoop op dochter Kim als ze wat ouder is!

Groetjes Hans

7. nathalie on 13 augustus 2007 at 11:33 said:

heeejjj mam en douwe,
    heb ff op de site gekeken en t ziet er naar uit dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Als jullie willen mogen jullie nog een weekje aar blijven haha zodat ik nog ff wat langer alleen thuis ben 🙂
    als het nou niet anders kan zie ik jullie over een paar dagen weer 🙂
    De reis ging goed 🙂 alleen ander half uur voor een tunnel gestaan maarja dat kon ook niet anders en heb er niks van gemerkt. JAAA heb wel 5 uur geslapen 🙂
    Het ophalen ging goed en oma heeft ook al gebeld. Vandaag ga ik nog even kijken naar mijn school voor roemenie en daarna ga ik ff winkelen met esther ofzoiets.
    Groetjes nathalie

8. reinie on 29 augustus 2007 at 15:05 said:

heej douwe, en mevrouw douwe.
    raar eigwnlijk dat we broer en zussen zijn van elkaar in doorbrekers, en dat we mekaar eigelijk nog heel nie kennen en al es echt gesproken hebben.. maja dat komt ooit wel. leuke site hebben jullie hoor.
    lieve groet, van reinie, (die met dat piekhaar, haar op zolder…. 🙂 ) doehoeiiiii

9. Hoi Reinie,
    Bedankt voor je reactie op onze site. “Vroeger” sprak ik alle DoorBrekers regelmatig maar door de toename wordt dat minder. Maar we weten je te vinden als we er weer zijn binnenkort! Wij zijn er om de andere zondag als mijn kinderen bij mij zijn en verder kom ik zoveel mogelijk op woensdag. Omdat Wilma een drukke baan heeft met veel vergaderingen op donderdag ben ik er dan meestal alleen. Groetjes en GBU!